Zarządzanie sprzedażą internetową

Wiele osób woli prowadzić większość swojej działalności online, ponieważ jest to zazwyczaj najbardziej opłacalny sposób nie tylko jej rozpoczęcia, ale także utrzymania.

W tym artykule omówię 10 technik sprzedaży internetowej, które możesz wdrożyć w swoim biznesie online, aby generować, a nawet zwiększać sprzedaż.

1. Korzystaj z marketingu treści

Firma nie może dziś przetrwać bez odpowiedniej strategii content marketingowej. Bez względu na cel strategii treści (generowanie leadów, świadomość marki, ruch w witrynie, zwiększona sprzedaż itp.), cel końcowy powinien być taki sam – zwiększyć przychody i zwiększyć biznes. Poświęć trochę czasu na przyjrzenie się swojej strategii content marketingowej, przejrzyj ją i popraw, jeśli to konieczne. Pamiętaj, treść jest królem, a rynkiem będą rządzić ci, którzy mają najlepszą i najbardziej aktualną zawartość.

2. Utwórz kupony (lub oferty) do promowania

Kupony to świetny sposób na przyciągnięcie odwiedzających do Twojej witryny i obszaru zakupów online. Poza tym każdy chce dostać zniżkę, więc mając kupon, ludzie czują, że rzeczywiście dostają oszczędzają. Możesz promować swoje kupony online w sieciach społecznościowych lub po prostu wysłać e-mailem do listy klientów i / lub potencjalnych klientów.

3. Up-sell

W Internecie istnieje wiele możliwości zwiększenia sprzedaży klienta bez nachalności lub niezręczności podczas rozmowy telefonicznej. Strategiczne umieszczanie opcji upsellingu podczas procesu sprzedaży może dwukrotnie zwiększyć sprzedaż. Zachęcaj do zakupów hurtowych, aby zaoszczędzić pieniądze, organizuj rabaty w oparciu o metodę płatności lub zaoferuj dodatkowy przedmiot albo przyszłą zniżkę w oparciu o zakup większej ilości, sparuj lub pokaż dodatkowe przedmioty na podstawie tego, co jest w ich koszyku itp.

4. Stwórz poczucie pilności

Promując swoją ofertę, stwórz poczucie pilności, aby sfinalizować zakup. Możesz to zrobić, wyznaczając termin na promocję lub ofertę i wyróżniając ją. Pomyśl nawet o dodaniu zniżki, jeśli klienci sfinalizują zamówienie w określonym czasie.

5. Spraw, aby obszar kasy lub rejestracji był przyjazny dla użytkownika

Poświęć trochę czasu na właściwe zbadanie preferencji i potrzeb użytkowników. Poproś zespół IT o przeprowadzenie długich testów, aby zapewnić łatwość prowadzenia interesów z Twoją firmą. Upewnij się również, że przetestowałeś wszystkie formularze w swojej witrynie. Postaraj się, aby były proste i pytaj tylko o informacje, których absolutnie potrzebujesz, i nic więcej.

Upewnij się również, że masz zespół obsługi klienta dostępny na wszelkie przypadki, które mogą pojawić się w okresie zakupu, 24-godzinne funkcje czatu online to świetny sposób, aby to zrobić.

6. Dołącz coś za darmo

Świetnym sposobem na zatrzymanie klienta jest zapewnienie jak najlepszych doświadczeń zakupowych. Możesz po prostu dołączyć dodatkowy przedmiot do dostawy lub jeśli chcesz zachęcić do zakupów, możesz zaoferować dodatkowy BEZPŁATNY przedmiot, gdy klient robi zakupy w Twoim sklepie internetowym. Kto nie lubi czegoś ZA DARMO?

7. Wyróżnij specjalne funkcje lub produkty

Wiele firm to teraz robi, ale wydaje się, że to działa. Wyróżnij najlepiej sprzedające się produkty, produkty w wyprzedaży lub wszelkie specjalne (lub nowe) funkcje, które próbujesz promować. To świetny sposób na poruszanie się ludzi po Twojej witrynie i ułatwienie im wyszukiwania określonych elementów. Ktoś może wybrać inny (droższy lub lepszy) produkt, jeśli uzna, że ​​inne osoby używają go częściej.

8. Używaj wyraźnego wezwania do działania

Mówiłem już o wezwaniach do działania i ich znaczeniu. Aby dowiedzieć się wszystkiego o tworzeniu najlepszego wezwania do działania, przeczytaj specjalny poradnik.

9. Dodaj obrazy lub wersje demonstracyjne produktów

Filmy mogą znacząco wpłynąć na liczbę odwiedzających Twoją witrynę i liczbę konwersji, które uzyskasz. W rzeczywistości:

  • 46% osób twierdzi, że chętniej dokonałyby zakupu, gdyby najpierw obejrzały wideo lub wersję demonstracyjną produktu (Eloqua).
  • Przeciętny użytkownik spędza 88% więcej czasu na stronie internetowej wykorzystującej wideo (Eloqua).
  • Wideo i e-mail marketing może zwiększyć współczynniki klikalności o ponad 90% (Mist Media).
  • Posiadanie wideo na stronie docelowej lub stronie głównej zwiększa prawdopodobieństwo, że Google umieści Cię na stronie 1 (Mist Media) o 53%.
  • Z 80% użytkowników wideo, 46% z nich podjęło jakąś akcję po obejrzeniu wideo.

10. Dołącz opinie klientów lub referencje

Nie jest tajemnicą, że ludzie, którzy mogą zbudować zaufanie na swoim rynku, będą mieli stałych nabywców oraz osoby promujące i udostępniające ich informacje. Świetnym sposobem na budowanie zaufania jest dołączanie recenzji i referencji klientów, a jeszcze lepiej, dołączanie referencji wideo. Nie będziesz żałować.

* BONUSOWA TECHNIKA *

Dołącz przyciski udostępniania społecznościowego

Tak, wspaniale jest uzyskać sprzedaż, ale nawet lepiej jest, gdy klient podzieli się informacjami o Twojej marce. Sieci społecznościowe sprawiły, że promowanie i udostępnianie informacji o firmie, produktach, a nawet sprzedaży, jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Zainwestuj w przyciski udostępniania społecznościowego dla najlepszych kanałów: Google +, Facebook, LinkedIn, Twitter, Pinterest, itd. Dodaj także button i przycisk „wyślij e-mail do znajomego”, aby uzyskać dodatkowe opcje udostępniania.

KOŃCOWE PRZEMYŚLENIA

Istnieje wiele elementów, które można wprowadzić online, aby zwiększyć sprzedaż. Mam nadzieję, że te techniki otworzą ci oczy na wiele możliwości i pozwolą Ci odejść od typowej codziennej strategii.

Polecane