Zarządzanie sklepem internetowym

Kilka lat temu kupiłem aparat w popularnym sklepie internetowym – i co to była za podróż do piekła i z powrotem. Przez trzy dni rozmawiałem przez telefon z różnymi przedstawicielami obsługi klienta. W pewnym momencie poinformowano mnie, że kupiłem produkt, który nie istniał (tj. nie było go w magazynie); w innym powiedziano mi, że moja paczka jest na poczcie i jest w drodze! WTF ?!

Spoiler alert: minęło 15 dni i nie otrzymałem produktu.

Jasne, moje pieniądze zostały zwrócone, ale gdyby sprawy potoczyły się inaczej, kupowałbym wielokrotnie od tego konkretnego sprzedawcy ze względu na jego niskie ceny i niesamowity wybór produktów. Skończyło się na tym, że byłem sfrustrowany i wróciłem do początku moich poszukiwań aparatu u innego dostawcy.

Moja historia nie jest wyjątkowa – wielu z nas miało kiepskie doświadczenia z obsługą klienta. Ale ty wiesz lepiej, prawda? Masz mnóstwo zadowolonych, powracających klientów, ponieważ postępujesz zgodnie z kilkoma prostymi wskazówkami dotyczącymi zarządzania zamówieniami w witrynie e-commerce.

Zastosuj regułę „pierwszy na wejściu, pierwszy na wyjściu”

To oczywiste, ale kiedy gromadzi się dużo zamówień, łatwo jest wyprzedzić siebie i pominąć najstarsze zamówienia. Zanim się zorientujesz, zamówienie może zostać pogrzebane, zapomniane i utracone. No bueno! Zawsze dbaj o klientów, którzy jako pierwsi złożyli zamówienie, aby mieć pewność, że otrzymają towar w odpowiednim czasie.

Filtruj swoje zamówienia

Utwórz opcje filtru sklepu internetowego, aby pomogły Ci organizować zamówienia do wysyłki i przetwarzania oraz zarządzać nimi. Te funkcje są niezwykle przydatne, jeśli masz dużą liczbę zamówień. Zamiast przeszukiwać swoje zamówienia, możesz użyć filtrów, takich jak status płatności lub data zamówienia.

Miej oko na inwentarz

To kolejna oczywista kwestia, ale zapasy łatwo stracić, gdy twoja uwaga jest skupiona na czymś innym. Jest to częste wyzwanie dla firm, bo skupiają całą uwagę na rozwoju klientów i marketingu, tracąc z oczu to, co najważniejsze: zapas produktów! Na szczęście łatwo jest monitorować swoje zapasy bez konieczności przechodzenia przez magazyn w celu zliczenia towarów.

Wydajnie obsługuj swoją wysyłkę

Klienci są niecierpliwi i chcą, aby ich zamówienia były dostarczane w sposób niezawodny, niedrogi i terminowy. Chcesz przekraczać oczekiwania swoich klientów, dlatego szybka realizacja zamówień (szczególnie w przypadku przesyłek ekspresowych) i inteligentne metody wysyłki są kluczowe. Zasadniczo postaraj się wysłać przedmiot tego samego dnia, w którym kupujący płaci, aby uniknąć błędów lub problemów.

Dołącz numer śledzenia

To znacznie ułatwia życie. Gdy zostawisz swój produkt na poczcie, jest w czyichś rękach – w tym momencie nie masz kontroli! Numer do wysyłki / śledzenia to niezawodny sposób, aby klienci mogli śledzić status swojego zamówienia bez konieczności bezpośredniego kontaktu z Tobą.

Polecane